Privacystatement

Ik hecht veel waarde aan een zorgvuldige omgang met uw gegevens. Daarom deze privacyverklaring.
Uw dossier: De wet verplicht gz-psychologen om een dossier aan te leggen. In dit dossier worden de gegevens vastgelegd die nodig zijn om goede zorg te bieden en/of zorgvuldig onderzoek te doen. De wet verplicht mij om de dossiers vijftien jaar te bewaren. In mijn praktijk maak ik gebruik van het elektronisch patiëntendossier voor GGZ aanbieders (CRS).
Uw rechten: U hebt als cliënt recht op inzage in of een afschrift van de informatie die in uw dossier is opgenomen. Mocht u in het dossier feitelijke onjuistheden aantreffen, dan kunt u mij vragen om deze informatie te verbeteren of aan te vullen. Bent u het niet eens met informatie die in het dossier is opgenomen, dan kunt u mij verzoeken een eigen verklaring (uw mening) aan het dossier toe te voegen. Ook hebt u het recht mij te verzoeken om vernietiging van (delen uit) uw dossier. Voor alle rechten geldt dat ik in principe in ga op uw verzoek. Alleen als ik meen dat belangen van anderen, bijvoorbeeld van uw kinderen, worden geschaad, dan kan ik (mits goed onderbouwd en goed vastgelegd) uw verzoek (gedeeltelijk) afwijzen.
Geheimhouding: GZ-psychologen hebben geheimhoudingsplicht. Dit betekent dat ik alleen met uw uitdrukkelijke toestemming met anderen over u kan spreken en/of berichten. Alleen in bijzondere gevallen geeft de wet ons het recht om ook zonder uw toestemming informatie te verstrekken, denk daarbij aan situaties waarbij u of anderen gevaar lopen. In dergelijke gevallen zoek ik als regel eerst contact met u om deze informatieverstrekking met u te bespreken.
Meer informatie: Voor meer informatie over het uitoefenen van uw rechten, kunt u altijd met mij bellen of mailen.

 

Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz– vrijgevestigden Format 4.0
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis
ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar
te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naamregiebehandelaar: J VAN DE Beek
BIG-registraties: 19037847825
Basisopleiding: orthopedagogiek
AGB-code persoonlijk: 94011906
Praktijk informatie 1
Naam Praktijk of Handelsnaam: PsycholoogJannyvandeBeek
E-mailadres: info@psycholoogjannyvandebeek.nl
KvK nummer: 55099688
Website: www.psycholoogjannyvandebeek.nl
AGB-code praktijk: 94059451
1b. Werkt u op meer dan één locatie, geef dan de locaties en adresgegevens
hieronder in: n.v.t.
2. Biedt zorg aan in
Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in
generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het
Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.
2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
de generalistische basis-ggz
2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en
coördinerende rol als volgt in:
De indicerende en coördinerende rol wordt uitgevoerd door GZ-psycholoog Janny van de Beek
middels-indicerende screening via telefonisch eerste contact met de patiënt waarin gekeken wordt of de
zorgvraag past bij de praktijk. Indien dit niet zo is wordt pt terugverwezen naar de verwijzer en/of
krijgt pt reeds telefonisch advies waar passende zorg geboden kan worden.-Indicatie vindt vervolgens plaats middels het laten invullen van screenende vragenlijsten door de
patiënt waaronder de Telescreen 5.1, een vragenlijst die screent op DSM V gebieden en die tevens
een advies voor behandelsetting geeft. In de intake zelf wordt dit vervolgens met de pt besproken en
vindt de verdere indicatiestelling plaats.-GZ-psycholoog Janny van de Beek, coördineert het gehele aanmeldproces zoals hierboven
beschreven en de vervolgbehandeling. Na toestemming van pt wordt een bericht over de
behandeling naar de verwijzer gestuurd en mocht er een vervolgverwijzing naar een andere GGZ
instelling nodig zijn dan coördineert GZ-psycholoog Janny van de Beek dat middels afstemming met
de verwijzer.
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type
klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw
cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich,
betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
Mijn praktijk is een eerstelijns basis GGZ praktijk in een eerstelijns medisch centrum. De praktijk richt
zich op een breed aanbod, behandeling van depressie, angstproblematiek, milde
persoonlijkheidsproblematiek en 'stabiele' chronische psychiatrische aandoeningen behoren tot het
aanbod. Naasten worden waar nodig en gewenst betrokken bij de behandeling. Er wordt gebruik
gemaakt van blended health, d.w.z. naast gesprekstherapie de inzet van eHealth.
3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Angststoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Persoonlijkheidsstoornissen
Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen
Trauma en stress gerelateerde stoornissen
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Regiebehandelaar 1
Naam: J. van de Beek
BIG-registratienummer: 19037847825
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collega psychologen en-psychotherapeuten
Anders: Mijn praktijk is gevestigd in een gezondheidscentrum waardoor ik soms ook samenwerk met
algemeen maatschappelijk werk, Cesar therapeut, de thuisbegeleiders van gezinnen bij Welzin, het
jeugdteam van de gemeente.
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met
(naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
*Huisartsenpraktijk Medisch Centrum Soesterberg
*Huisartsenpraktijk Soesterberg, locatie Van Angerenstraat
*GZ-Psycholoog Alex van Capelle agb 94009328
*Psycholoog Mieke van Leeuwen
Algemeen maatschappelijk werk Soest
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk,
tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ik overleg met huisartsen over eventueel starten van medicamenteuze ondersteuning, over
voortgang behandeling, over eventueel terugverwijzen naar POH-GGZ of juist doorverwijzen naar
SGGZ
Ik overleg met collega psychologen soms anoniem over casus voor intercollegiaal overleg over
diagnostiek en behandeling. Ik overleg ook met hen over eventueel doorverwijzen vanwege
specialisatie bij hen over als de wachttijd bij mij te lang is.
Met AMW overleg ik soms bij problematiek zoals bijvoorbeeld eenzaamheid, mantelzorgprobleem,
schuldproblematiek en gezinsproblematiek.
Met het jeugdteam overleg ik over de afstemming van de behandeling, wat doen zij wat doe ik. Ook
heb ik met hen wel eens gezamenlijk een gezinsgesprek of schoolgesprek gevoerd.
5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst
of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp):
Op de website staat dat patiënten in geval van crisis zich tot hun huisarts of diens waarnemer dienen
te richten buiten kantoortijden. Met patiënten waarbij verwacht wordt dat er sprake van crisis kan
zijn wordt dit expliciet besproken.
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Ja, welke: Regionale regeling crisisdienst.
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende
zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
Alex van Capelle, GZ-psycholoog
Mieke van Leeuwen psycholoog
Wyanne van de Berg GZ-psycholoog
Merijn Ory. GZ-psycholoog
Janny van de Beek GZ-psycholoog
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Wij brengen in dit lerend netwerk middels intervisie casussen in en bespreken deze op socratische
wijze. D.w.z. één persoon brengt een casus in waarna we middels gericht vragen tot verduidelijking
en uiteindelijk tot inzicht in de voorgelegde problematiek proberen te komen.
Daarnaast is er ruimte om naast beroepsinhoudelijke zaken te spreken over ggz brede zaken als
bijvoorbeeld de invoering van ZPM en dergelijken.
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
Ja
Geeft u aan waar uw lijst met gecontracteerde verzekeraars vindbaar is
Link(s) naar lijst met zorgverzekeraars: http://www.psycholoogjannyvandebeek.nl
7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
www.psycholoogjannyvandebeek.nl
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
branche/beroepsvereniging:
Intervisie
Visitatie
Bij- en nascholing
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep:
www.psycholoogjannyvandebeek.nl (onder contact ziet u de lidmaatschappen van de verenigingen
staan.
Organisatie van de zorg
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij
(naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
Klachtenregeling via het NIP
Link naar website:
http://www.psycholoogjannyvandebeek.nl
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
Alex van Capelle
Charlotte Alewijnse
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens
overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. Het zorgproces- het traject dat de cliënt in de praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link
of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: http://psycholoogjannyvandebeek.nl
12. Aanmelding en intake/probleemanalyse
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische
aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):
Janny van de Beek ontvangt de aanmelding doorgaans telefonisch. Soms krijg ik vooraf de
verwijsbrief van een huisarts met het verzoek contact op te nemen maar doorgaans belt de patiënt
met mij. In het aanmeldgesprek wordt kort uitgevraagd of patiënt terecht en volgens de juiste
procedure verwezen is (is er sprake van een verwijsbrief, is het voor de GBGGZ). Daarna wordt aan
de patiënt uitleg gegeven over het feit dat er eerst een intake plaats vindt waarin de problematiek
verhelderd wordt waarna eventueel een behandelvoorstel volgt of mogelijk een ander advies.
Patiënt wordt tevens gewezen op de kosten van het eigen risico. Ook wordt op dit moment gevraagd
waar de patiënt verzekerd is aangezien mijn budgetplafond voor VGZ dit jaar bereikt is. Vervolgens
wordt de geboortedatum, het BSN nummer en het emailadres van de patiënt gevraagd en leg ik uit
dat ik vooraf een lijst stuur voor klachten inventarisatie (ROM).
12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of
terug naar de verwijzer–indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend
aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt:
Ja
13. Behandeling en begeleiding
13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam
en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een
afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),
tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en–indien van toepassing en met
toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik
doe dat als volgt:
Gedurende het behandelproces ga ik in gesprek soms terug met pt naar de aanmeldklacht en de
behandeldoelen die wij geformuleerd hebben. Wij evalueren dan gezamenlijk of er doelen behaald
zijn en of er doelen aangepast moeten worden of nieuwe doelen gesteld moeten worden. Bij
kinderen en jongeren overleg ik structureel met ouders/verzorgers waarbij ik ook heb voor de
juridische regels van wat mag binnen de WGBO, dit bespreek ik ook met de pt. Daarnaast betrek ik
soms partners of bij ouderen volwassen kinderen bij een behandeling.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord
(zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
Voortgangsbespreking behandelplan met evaluatiemomenten.
ROM(OQ45enSDQ)
Soms andere psychologische diagnostische vragenlijsten, via mijn elektronisch patiëntendossier heb
ik toegang tot de testotheek van Telepsy, ik neem regelmatig bijvoorbeeld de SCL 90 af.
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of
medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als
standaardperiode hanteer ik hiervoor:
In ieder geval na zes weken na start van de behandeling. Echter, mijn werkwijze is doorgaans om aan
het eind van ieder gesprek even kort samen te vatten wat we hebben gedaan, welke kant dit opgaat
en of dit doelmatig is gezien vanuit mij als behandelaar en gezien vanuit de patiënt.
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
Ik doe dit kwalitatief door dit rechtstreeks te vragen.
Ik doe dit via een vragenlijst via Embloom
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en
begeleiding en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een
afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik
informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde
resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
Omgang met cliëntgegevens
15. Omgang met cliëntgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling
betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe
geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en
huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),
het stappenplan materiële controle en ik vraag het controle plan op bij de zorgverzekeraar (bij
materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn
zorgverzekeraar/NZA:
Ja
III. Ondertekening
Naam: Janny van de Beek
Plaats: Zeist
Datum: 9-8-2025
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening,
handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut
naar waarheid heb ingevuld:
Ja